Известие

Collapse
No announcement yet.

Да се махне ли катализатора? За и против!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Да се махне ли катализатора? За и против!!!

    Колеги като и дам повече зор на колата и започва да понамирисва нещо странно и неиска да върви повече а има още деления на оборотомера . Имах една фиеста и миришеше по същия начин ... махнах и катализатора и се оправи. Ще има ли проблем да махна катализатора и на 166цата. Питам защото знам че някои коли имат някъв датчик след катализатора и като го махнеш (катализатора) нещо се прецаква. Тва били коли покриващи Евро3 стандарта. Ако някои знае нещо ще съм му много благодарен....
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136hp 2000г. - ex
    Opel Signum 1.9 CDTI 150hp 2006г.

  • #2
    Нищо и няма на твойта махай го. Аз и на двете съм го резнал отдавна

    Comment


    • #3
      а някои има ли идея кои е наи добрия вариант...
      1. да го отрежат да го изтърбушат и да сложат тръба вътре.
      2. да го отрежат и да сложат някво гърне на негово място.
      3. да го отрежат и да сложат тръба
      Alfa Romeo 166 2.4jtd 136hp 2000г. - ex
      Opel Signum 1.9 CDTI 150hp 2006г.

      Comment


      • #4
        Ами на 156 аз сложих резонаторно и в звука няма никъква разлика, един приятел сложи само тръба и стана малко по шумно вътре, на 166 сложих само тръба и няма никъква разлика, но имай предвид че съм със 150кс мотор не знам дали има разлики. Абе 166 е бая шумоизолирана.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от p3shku Покажи съобщение
          Колеги като и дам повече зор на колата и започва да понамирисва нещо странно и неиска да върви повече а има още деления на оборотомера . Имах една фиеста и миришеше по същия начин ... махнах и катализатора и се оправи. Ще има ли проблем да махна катализатора и на 166цата. Питам защото знам че някои коли имат някъв датчик след катализатора и като го махнеш (катализатора) нещо се прецаква. Тва били коли покриващи Евро3 стандарта. Ако някои знае нещо ще съм му много благодарен....
          мирисът може да идва от стар филтър на климатика

          Comment


          • #6
            А може и да не е. Аз съм със филтър на 2 дена и пак има една специфична миризма. Ако за нея споменава колегата...
            безплатни обяви
            Моята 166

            Comment


            • #7
              Аз го махнах миналата седмица и колата се отпуши, ама много, да не кажа, че ремапа не го усетих толкова, колкото елиминирането на катализатора (ама още не са я издули до дупка, защото няколко дни преди това видях, че изпускателния колектор е цепнат на две места). Сложих някво гърне, уж хубаво, ама за 50лв. едва ли, звука си е същия, но пуши яката, ама тя моята по принцип си пуши повече от нормалното (в никой сервиз не могат да ми кажат защо), пушенето понамаля тия дни, но пък саждите направо се виждат по пътя щом потегля по-агресивно.
              166 2.4 JTD

              Comment


              • #8
                По принцип махането на катализатора е спорен въпрос, имам опит от други марки коли.
                Миризмата наистина е особена, като излезеш от купето, но си е абсолютно нормална с оглед химичния състав на т.н. пореста структура вътре в него.
                Според мен ако ката е запушен /или със стопен порест материал/, симптомите ще бъдат много по-явни - колата ще се дави и прекъсва при даване на газ.
                А след махането му как ще реагира ламбда сондата?
                Да речем че вървежът се подобри с една /или половин/ идея, но как ще се отрази това на разхода?
                Alfa Romeo 166 JTD '99 Progression

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от silversnake Покажи съобщение
                  По принцип махането на катализатора е спорен въпрос, имам опит от други марки коли.
                  Миризмата наистина е особена, като излезеш от купето, но си е абсолютно нормална с оглед химичния състав на т.н. пореста структура вътре в него.
                  Според мен ако ката е запушен /или със стопен порест материал/, симптомите ще бъдат много по-явни - колата ще се дави и прекъсва при даване на газ.
                  А след махането му как ще реагира ламбда сондата?
                  Да речем че вървежът се подобри с една /или половин/ идея, но как ще се отрази това на разхода?
                  даде това сичкото ако си бензинка, ама JTDто една от многото хубави работи е липсата на ламбда сонда
                  '04 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 150cv heavily tunned
                  '02 Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 150cv, remapped by Bobo
                  '99 Alfa Romeo 145 1.6 TS 120cv - ex

                  Comment


                  • #10
                    Няма да се отрази на ламда-сондата. То си преработва отзад газовете уж да са по-безвредни... Абе къде се намира този филтър на климатика че да го сменя....
                    sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

                    Comment


                    • #11
                      Сори, то е така като не гледаш подписите
                      Не видях, че колегата е с дизел, а отговорът беше към него.
                      Досега съм карал само бензинови коли и си оставам с мнението за кислородния датчик при липса на катализатор, просто трябва да се знае принципът и на действие и при махане на катализатора каква информация за преминаващите газове изпраща до дебитомера, съответно как реагира той - дали обогатява или обеднява сместа Поздрави!
                      Last edited by silversnake; d.m.y г., 12:23.
                      Alfa Romeo 166 JTD '99 Progression

                      Comment


                      • #12
                        Аз съм без катализатор, ще мога ли да пътувам така до Испания ?

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от thepsycho Покажи съобщение
                          Аз съм без катализатор, ще мога ли да пътувам така до Испания ?
                          Ами мисля че няма да ти замерват стойностите на вредните газове през границите, нито пък ще ти качат колата на канал за да гледат има ли, няма ли. Тия неща важат дотолкова доколкото в съответната страна от EU се СПАЗВАТ и КОНТРОЛИРАТ при ежегодните ГТП Ние сме далеч от всякакви такива изисквания, по простата причина че огромен % от автопарка ни са коли без такива "екошукарии" и най-просто казано пунктовете за ГТП са конкуренти /демек въпрос на оцеляване/, и всеки гледа да си платиш ежегодно растящата таксичка непременно при него, та ако ще да затъмниш небето с токсични газове
                          Alfa Romeo 166 JTD '99 Progression

                          Comment


                          • #14
                            Колеги , има препарат за чистене на катализатори , така , че успех.

                            Comment


                            • #15
                              Махнах моят, и съм мн доволен, има лек резултат в вървежа, но не бе той важен, а колата да се отпуши и отвун да не мирише на сяра. Катализатора има живот точно 100-150к км според горивото, демек скасили сме го в бг. След това ако решиш го заменяш с нов, едва ли имайки предвид цената. При дизела, е по-добре да го няма, варианти три: Изтърбушваш, слагаш резонантно гърне или тръба, при мене разлиак в шума с тръба няма. Не пуши и грам сега, но и преди не пушеше. Усещането в ниските е леко по-бързо предърпване, а относно разхода се очаква да падне малко, като замеря тая седмица ще кажа. Нещо на което му е изтекъл живота, можеш да почистиш само козметично, когато свалих моят и го погледнах се виждаха едни наслоявания от мръсотия.
                              sigpic
                              Gulfstream G650 with Italian design...

                              Comment

                              Working...
                              X